Selasa, 7 April 2009

Ceriter biawak idup


Korang kenal tak haiwan yang dalam gambar diatas? Nama dia dalam bahasa melayu biawak! Dalam bahasa Inggeris dipanggil monitor lizard. Pengkelasan saintifik adalah seperti berikut:
Alam : Haiwan
Filum : Kordata
Subfilum : Vertebrat
Kelas : Sauropsida
Order : Squamata
Famili : Varanidae
Genus : Varanus

Lagi gambar biawak, kalau korang nak tengok...... Siap posing maut!!!!

Nie.... dia ni jenis biawak kureeennng ajar! Ada ke dia membelakangi kita!!!!
Korang mesti tertanya tanya apa tebiat aku letak gambor ngan ceriter biawak.....
Aku sebenornye stress giler kat satu keluarga nie..... Tak habis habis memeningkan kepala aku!!! Dah le kengkadang aku kena korbankan benda yang aku sayang, pastu bila aku "in trouble".. dia orang ni buat bodoh aje!!!!!
Sepatah kata kawan aku "macam membela biawak idup aje.......", bukan menyenangkan.... nyusah lagi ade........
Tu lah aku harap keluarga ni jangan le :
1) Tepon aku mintak belas ihsan....... kerana aku dah kehabisan belas ihsan.... yang ada ni pun untuk aku ngan bekalan aku SENDIRI!!!!!!
2) Tepon aku nak ngadu nasib...... aku punye nasib pun dah nak sampai paras hidung dah....
3) Tepon aku nak tanye rancangan aku masa depan..... hmmmm... ini pun dia orang nak tahu!!!


Aku bukan le nak kata tak nak tolong orang susah.... tapi kalau asyik nak tolong yang sama..... ini sudah lebeh beb!!!!
OK ler... aku ter "emo".......... Baiklah aku ilangkan emo aku ngan pegi "bertapa" jap!!!!

10 ulasan:

Unknown berkata...

Yeay!

I first eh?

I'm glad U've wised up abt burdening yourself wt other people's problems. Just attend to you own, Itu pun dah more than enough!

DrSam berkata...

Biawak hidup kalau dok diam-diam tak apa juga untuk dipikul. tapi kalau dah mula mencakar-cakar, tu yang haru!

qaseh berkata...

mula-mula qaseh ingat u nak citer ttg biawak ...huhuhu...
rupanya ttg 'biawak hidup'

manusia ni ada macam jenis perangai,
bila kita buat baik, mulalah ambil kesempatan...
boleh buat baik, dan memang kita digalakkan buat baik sesama umat,
tapi jangan sampai orang pijak kepala kita.

yang penting kita sebagai manusia, kita tahu mana yang lebih utama dan yang mana tidak.

Hidup KOKA berkata...

Yes Verse....

You'll always be.....!!!

Will follow your advise

Hidup KOKA berkata...

Dr Sam...

Tu yang masaalah besar tu!!!!

Asyik nak mencakar aje!!!
Bila leh get togather?




Cahayaqaseh.....
Kengkadang kita manusia tersilap pilih yang mana utam dan yang tidak!!! Bertawakkal aje le lepas berusaha dan berdoa!!! ye tak?

Max J. Potter berkata...

hey there. =) i've already rsponded to your honest comment. thanks so much, yeah? and oh, i hope things work out between you and the people you refer to as biawak hidup. insyaAllah.

Snakebite berkata...

item number three tu makes me feel that this is all an effort to merapatkan diri dgn you with the intention of making you as one of their family members. gamok nya la...

Hidup KOKA berkata...

Snakebite....

welcome to my blog....

Family yand dimaksudkan ialah family ex-wife saya..... dah tak ada apa apa kaitan dah..........

lavidalabelle berkata...

oh sgt biawak org2 itu. takpelah koka, masuk telinga kiri keluar telinga kanan. kena kuatkan diri utk berkata 'tak tahu' dan 'minta maaf tak dpt nak tolong'.

DrSam berkata...

Get together-gether boleh aje. Bila dan dimana?